A szabadulószoba egy interaktív kaland, ahol a gyerekek a főszereplők. Az élő társasjáték pedig ennek a kalandnak a továbbfejlesztett változata. Történetre épülő feladatsorok, komplex játékvezetés és szerepjátékos hatások egészítik ki az egyedi, csak a pályákhoz tervezett varázslatos eszközöket és logikai feladatokat.

Lehetőségem nyílt egy ilyen szabadulószobát tervezni a Mátra Múzeum élményterében. A játékban 3-5 fős csapatok vesznek részt. A jelenbe való visszajutásra 60 perc áll rendelkezésre.

Amint belépnek a gyerekek a bányajáraton, kezdetét veszi egy időutazás. A 4 teremben összesen 11 feladat megoldása vár rájuk, hogy összegyűjtve a helyes megfejtések után járó 11 betűt, végül a végső megfejtéssel visszajussanak a jelenbe. A fejtörők kibogozásához nincs szükség lexikális tudásra, csupán meg kell találni a válaszokat a teremben. Segítenek a vitrinekben kiállított tárgyak, érintőképernyős programok és fali tablók is.

A szükséges technikai eszközöket (például tabletek) az Élményközpont biztosítja. Ezzel a programmal az EFOP-os táborokban a gyerekek sok új ismeretre tesznek szert.